Sureda i Canals, Pere Joan. Del bressol a la cuneta. Pere Sureda Corominas. Salt, 1904 – Orriols, 1936
Girona : CCG edicions, 2009.
ISBN 978-84-96766-84-6
“Calculo jàsseres i columnes de la casa Colomer. Calculo les bigues i encavallades del magatzem Ensesa del carrer 20 de juny. Despatxo amb clients, car el senyor Masó no vé” (delineant de l‘arquitecte Rafel Masó; notes de 1924).
“I vindrà la unió i la federació de tot el jovent bo i de noble sentiment del poble de Salt, amb vosaltres, el jovent catòlic marià de Girona” (d’un parlament previ a la constitució de la Congregació Mariana, 1926).
Pere Joan Sureda neix a Santa Eugènia de Ger, el gener de 1937. És Doctor Enginyer Industrial i Diplomat en Urbanisme. Escriu articles a la “Revista de Girona” a “Radar social”, al “Butlletí d’Arqueologia Industrial i de Museus de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya”, a “La Farga”, etc. en aquest llibre, biografia del seu pare, fa una anàlisi rigorosa d’uns anys clau de la història del nostre poble.
Recull de premsa:
- Caldas i Bosch, Àngel. Del bressol a la cuneta. A: Diari de Girona, 11 d’abril de 2009
- Madrenys, Pere. Una biografia que és història d’una època. Revista de Girona, 254 (2009) pàg. 109
- Sureda, Pere Joan. Estrena d’una sardana escrita per un saltenc. Salt Sardanista, butlletí informatiu, 255. Novembre i desembre 2009
- Madrenys, Pere. Una biografia que és història d’una època. Revista de Girona, 254 (2009) pàg. 109 [consulta: 09/09/09]
-
Busquets i Grabulosa, Lluís. Sureda, peraire, mercader i xirinacs. Diari de Girona, 20/04/2009
- Curbet, Quim. L’eugenienc Pere Joan Sureda i Canals recull el dietari del seu pare a «Del bressol a la cuneta». El Dimoni de Santa Eugènia de Ter, 03/04/09